کد خبر: ۸۰۵۶
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

چالشی به نام ورزش

نیما نیازی می‌گوید: ورزش برایم مثل یک چالش است؛ چالشی برای رسیدن به مراحل بالا و بالاتر. دوست دارم چالشی را که شروع کرده‌ام، ادامه دهم و ببینم تا کجا و چه مرحله‌ای می‌توانم پیش بروم.

نیما نیازی چهارده‌ساله است و ساکن محله هدایت. او هر‌روز برادر کوچک‌ترش را برای رفتن به باشگاه همراهی می‌کرد. این همراهی، او را به‌سمت کاراته کشاند. نیما حالا بعد‌از گذشت دو سال ورزش حرفه‌ای و کسب مقام سوم مسابقات بین‌المللی کاراته تهران، به‌دنبال فتح قله‌های ورزشی بیشتر است.

- چگونه با ورزش کاراته آشنا شدی؟
دو سال قبل برادر کوچکم در باشگاه کاراته محلمان ثبت‌نام کرد. مادرم از من خواست برای مراقبت از او، همراهی‌اش کنم. من نیز پذیرفتم و با برادرم به باشگاه می‌رفتم. روز‌های اول روی نیمکت باشگاه می‌نشستم و حرکات شاگردان باشگاه را تماشا می‌کردم، اما بعد‌از چند‌هفته به این ورزش علاقه پیدا کردم و کاراته را به‌صورت حرفه‌ای شروع کردم.

- در مسیر این ورزش، موفقیت هم کسب کرده‌ای؟
بله، بعد‌از مدتی تمرین در مسابقات باشگاهی کاراته مشهد شرکت کردم و مقام سوم را به دست آوردم. بعد از آن در مسابقات استانی مدال طلای مسابقات را کسب کردم.

- بهترین رتبه‌ای که کسب کردی، چه بود؟
مقام سوم مسابقات بین‌المللی کاراته تهران که در این مسابقات، نمایندگان چندکشور حضور داشتند.

- بدترین خاطره ورزشی‌ات چه بوده است؟
بعد‌از کسب مقام طلای مسابقات استانی کاراته در سال‌۱۴۰۱ به‌عنوان نماینده استان در مسابقات کشوری کاراته که در تهران برگزار شد، شرکت کردم. با اینکه زیاد تمرین می‌کردم و خیلی به برنده‌شدن در این مسابقات امید بسته بودم، بدون کسب مقام به مشهد برگشتم. البته با کسب تجربه از این شکست، تمریناتم را چند‌برابر و با کسب مقام سوم مسابقات بین‌المللی کاراته تهران، این شکست را جبران کردم.

- به‌جز کاراته به چه ورزش دیگری علاقه داری؟
تا قبل‌از پرداختن به کاراته، به کشتی خیلی علاقه داشتم و حتی اطلاعات خوبی درباره بزرگان کشتی ایران مثل جهان‌پهلوان تختی کسب کرده بودم، اما بعد‌از شروع کاراته و کسب اولین مقام باشگاهی و چند مقام دیگر، همه تمرکزم را روی کاراته گذاشتم و دیگر به کشتی فکر نکردم.

- دوست داری تا چه زمانی کاراته را ادامه بدهی؟
ورزش برایم مثل یک چالش است؛ چالشی برای رسیدن به مراحل بالا و بالاتر. دوست دارم چالشی را که شروع کرده‌ام، ادامه دهم و ببینم تا کجا و چه مرحله‌ای می‌توانم پیش بروم.

- در محله شما امکانات ورزشی برای کاراته وجود دارد؟
در اندازه معمولی امکانات ورزشی داریم. البته ورزش کاراته احتیاج به لوازم و تجهیزات چندانی ندارد و تمرینات این ورزش را حتی می‌توان در فضای باز و بوستان‌ها هم انجام داد. به نظرم پشتکار و امکانات هر‌دو در پیروزی یک ورزشکار نقش مؤثری دارند.

- به‌جز ورزش، اوقات فراغتت را به چه کاری می‌گذرانی؟
از بچگی در برنامه‌های دهه فجر درزمینه بازیگری تئاتر مدرسه فعال بوده‌ام و از انجام کار‌های فرهنگی و هنری لذت می‌برم. اکنون هم به‌دنبال اجرای یک نمایش‌نامه در دهه فجر هستم.

ارسال نظر